Marita Schaukens op 8 augustus 2016:De laatste roman van De Coster heeft me ook niet overtuigd. Veel lijkt me te geforceerd, te doorwrocht: de opgezette structuur, de beschouwingen tussendoor, de korte schetsen van de andere appartementsbewoners en vooral de schrijfstijl (te gezochte "literaire" beeldspraak, veel vergelijkingen, die de lezer zo hard opvallen dat die de lectuur afremmen).
Mia op 27 juli 2016:Wat alleen wij horen blaast je misschien niet zo omver als Dertig dagen, maar het houdt je toch bezig, ook als het uit is.
We volgen vooral George en Abigail, Melanie en Claus, Anton en Erin. De dementerende George met zijn tapes die zijn geheugen vasthouden (liet me denken aan Krapp"s laatste band van Beckett. De sterke, liefhebbende Abigail, die misschien tweede keus was, maar door de kracht van verhalen de echte wereld blijft horen. De overgeprikkelde Melanie die ooit een heidens altaar was (Claus!)en haar zoontje Claus die de wereld nog vol fantasie bekijkt,...
Anders dan bij Beckett en Verbeke is het verhaal niet compleet negatief: Anton gaat op wereldreis, Erin vindt haar grote liefde, Claus kan nog de hele wereld aan, Melanie begint met frisse moed en George en Abigail vonden mekaar opnieuw omdat ze het leven horen onder de dagelijkse geluiden